Sbeghen – Cao De Ano Veneto 2010-01-17
Time To Lose

Calendario

Sbeghen – Cao De Ano Veneto

Sabato 27 febbraio – Cao De Ano Veneto 1589. In occasione del capodanno veneto (della Serenissima Repubblica di Venezia) il ristorante Sbeghen vi aspetta per una Bicchierata e Buffet* di piatti tipici veneti dalle ore 20.30 in poi. Troverete le specialità di stagione della cucina tradizionale veneta: pasta e fasioj, sardele in saor, nerveti con a xegola, radici e lardo, bigoj con l’anara, risi bisi e bisato, verxe sofegae, muset col crén formajo imbriago, fugassa de quaresima… e molto altro ancora!

* Il buffet è gratis, mentre le bevande si pagano direttamente al bar
(ognuno prende quello che vuole).

Per tutta la sera MUSICA CON DJ!
È gradita la prenotazione.

Il prossimo 1 marzo secondo il calendario della Repubblica di Venezia, si sarebbe festeggiato il capodanno del 1589.
Ecco alcune notizie da Nono Gigio, storico Veneziano ed ex ristoratore.

“Donca, Venexia, fin da la so nassita, la se gaveva dedicà a la Madonna.

Infato i capitei, le imagini, i quadri i simboli de la Madona ti li trovo da par tuto: sul campanil, sui tragheti, sul ponte de Rialto ecc.
E el simbolo de la Madona xè o la maternità ol’anunciassion. Dato che la legenda – ma no la storia – vol che Venexia sìa stada fondada el 25 de marso, dì de l’incarnassion – o anunciassion – de Cristo, i Venexiani i gà fato scominsiar l’ano Veneto al 25 de marso.

Ma sicome la data la jera scomoda e che fin a la metà del 1500 jera in uso el calendario Giuliano – e no el gregoriano, come adesso -par comodità i gà portà el cao de l’ano al 1 de marso, e cussì xè restà fin a la fine de la Republica.

Però in tuti i antri stati i gaveva adotà el calendario che gavemo adesso, alora ne i documenti de la Republica ti catarà senpre el dì, el mese e l’ano in corso, ma darente anca el dì, el mese e l’ano Veneto che coincideva co la presunta fondassion de Venezia, cioè el 421 d. C. Alora sui documenti ti catarà scrito, tanto par far un esempio, che el 30 zenaro del primo mese del 2010, corisponde al 30 zenaro del decimo mese de l’ano 1588 m.V., ossia More Veneto, che vol dir a l’uso o a la moda dei Veneti.”

dal sito www.venetonostro.it

Ristorante Sbeghen
Via S. Martino, 10 – Presa N’ 12
31040 – Volpago del Montello
Tel. +39 0423 23570

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply